Dragi prieteni,
M-am gandit ca un articol despre bagajul pe care il luam cu noi in calatorie ar fi de folos. Am avut si eu aceeasi problema la inceput. E clar ca ajungi sa stii ce si cat sa pui in bagaj doar dupa mai multe experiente ... de regula, experiente gresite. De obicei, iti dai seama ca ai luat prea mult doar dupa ce ajungi din nou acasa si despachetezi. Atunci vezi ca ai luat lucruri pe care nu le-ai folosit niciodata.
Am avut multiple calatorii in care mi-am pus bagaj mult mai multe decat aveam nevoie. E drept ca, atunci cand pregatesti bagajul, mergi pe ideea "mai bine sa fie acolo decat sa-mi lipseasca". Sau, uneori spunem: "oricum am bagaj de cala de 23 Kg inclus, de ce sa nu-l folosesc".
In realitate, e gresit. Nu e acelasi lucru sa te plimbi de la aeroport in centru si din centru la hotel cu un troler mare sau cu un simplu rucsac de pus in spate. E clar pentru toti ca e mai usor sa pui un rucsac in spate si sa te plimbi. Dar nu tot timpul un rucsac este destul. Daca mergi o saptamana la ski e putin probabil sa iti ajunga doar un rucsac.
Asadar, din punctul meu de vedere, am ajuns la 2 criterii importante despre cum sa ne alegem bagajul potrivit:
- in functie de durata concediului
- in functie de scopul/destinatia concediului
Exista cateva tipuri/tipare de bagaj:
- troler de dimensiune mare (in care incap 20 kg de continut)
- troler de cabina (maxim 55cm x 40cm x 20cm)
- rucsac sau geanta de mana (de evitat sacose sau pungi)
Eu prima data cand plec in calatorie ma gandesc la durata. Daca e o perioada scurta de 2-3 zile incerc sa ma incadrez cu tot intr-un troler de cabina. Daca e chiar foarte scurta, de 1-2 zile, incerc sa pun tot ce am nevoie intr-un rucsac. Daca e o perioada de 5-7 zile, atunci conteaza destinatia. Mai precis, daca ma duc in Spania la 25-30 de grade, incerc sa ma incadrez intr-un troler de cabina + rucsac. Daca ma duc in Austria la ski, am nevoie de un troler mare.
Atentie: la bagajul de cabina sau cel de mana exista restrictia lichidelor si produselor interzise in avion. In legatura cu lichidele, am prezentat pe scurt intr-un articol anterior. Dar am sa repet si aici. Eu am o mica "trusa" de produse de igiena. Aceasta include, pasta de dinti, periuta, spuma de ras, after-shave, aparat de ras, anti-perspirant si partum. Toate acestea le-am cumparat sub forma de recipiente de maxim 100ml si le folosesc doar in calatorii. Evident ca mai avem nevoie de gel de dus si sampon. Acestea le gasiti la hotel. Cu samponul poate fi o problema la doamne si domnisoare pentru ca in general folosec un sampon special. De multe ori acesta nu e produs si in recipiente mici. Dar, puteti folosi un recipient de la altceva si puneti putin sampon in el. Se rezolva cumva! Orice recipient trebuie sa aiba maxim 100ml. Daca aveti un recipient de 200ml si este doar pe jumatate, nu va fi acceptat la aeroport. Toate acestea trebuiesc puse intr-o punga "zipper". Aceasta punga trebuie sa fie in mod normal de maxim 1L (desi am vazut in unele aeroporturi unde se accepta si mai mari). Daca aveti bagaj de cala, puteti pune oricat lichid in el (inclusiv sticle de palinca daca mergeti la ski).
Calatoriile scurte (1-3 zile)
Pentru acest tip de calatorie, recomand cu incredere un bagaj mic. Eu prefer sa imi iau 2 randuri de haine in el si o pereche aditionala de incaltaminte. Practic, am hainele cu care sunt imbracat si inca 2 randuri de haine. Ceea ce ar trebui sa fie destul. Desi, daca stiti sa le impachetati foarte bine, puteti sa va puneti intr-un toler de cabina haine pentru 4-5 zile fara probleme.
Insa ce ne facem daca punem multe haine si se mototolesc in troler. De acasa si pana ajung la hotel dureaza cel putin 7-8 ore. Hainele vor fi de nefolosit. ADEVARAT! Insa, exista o solutie. Aproape la toate hotelurile gasiti fier de calcat. Si ei au nevoie de el pentru a calca lenjeria, prosoapele. Cei mai multi turisti ezita sa mearga la receptie si sa ceara un fier de calcat. Este absolut normal sa cereti asa ceva. Turistii cu experienta cer tot timpul. Hotelul va permite sa mergeti intr-o camera si sa va calcati hainele. De multe ori nu vor permite sa luati fierul de calcat in camera din cauza riscului de incendiu. Dar nu e problema. Va luat hainele cu voi si mergeti in camera respectiva, le calcati si apoi le puneti pe umerase.
Cu cateva randuri de haine si produsele de igienta umpleti 60% din troler. Mai aveti spatiu pentru alte articole. Puteti sa va luati cu voi o camera foto (un DSLR poate fi voluminos), castile sau alte obiecte de care aveti nevoie.
Nu luati la voi obiecte de care nu aveti nevoie!!! Este foarte important sa stiti cand sa va opriti. Nu carati cu voi feonul. Exista in camera de hotel sau cel putin IN HOTEL. Daca nu este in camera, mergeti la receptie si cereti.
Nu ezitati sa cereti orice aveti nevoie de la receptie. De cele mai multe ori veti gasi acolo. Nu uitati ca platim 50-70 EUR pentru o camera pe noapte. Nu stam acolo gratis si nu deranjam pe nimeni daca intrebam. Receptionistul/receptionera sunt acolo sa ne ajute. Nu ii deranjam. Va imaginati cat de plictisitoare poate fi o tura de noapte de 8 ore la hotel? Ei sunt bucurosi daca mai vine cineva sa-i intrebe ceva.
Astfel, calatorim usor prin oras si prin aeroport. Mai avem un avantaj major. Nu trebuie sa mai facem Check-in. Biletele le luam de acasa prin Check-in online si ne ducem direct la poarta de imbarcare. Asta insemna ca putem fi in aeroport cu o ora, maxim o ora si jumatate, inainte de decolare. Mai castigam timp si evitam coada de la check-in.
Calatoriile medii (4-5 zile)
Calatoriile de 4-5 zile sunt cam cele mai grele de planificat din punctul de vedere al bagajului. Este acea limita intre un bagaj mic si unul mare. Eu incerc sa ma rezum la un troler de cabina si un rucsac. Rucsacul imi ofera acel spatiu extra pentru 1-2 zile in plus fata de calatoriile scurte.
Depinde si de compania aeriana cu care calatoresc si cum am conexiunile intre avioane si transfer. Unii vor spune "decat un troler mic si un rucsac, mai bine un singur troler mare". Este si asta o varianta. Nu spun ca e rea. Eu calatoresc preponderent cu companiile Low-Cost. Astfel, pentru un bagaj mare trebuie sa platesc extra. Daca reusesc sa pun tot in troler mic si rucsac mai salvez niste bani. Si cum am spus si mai sus, fac si o economie de timp prin faptul ca nu mai stau la check-in si imi permit sa ajung mai tarziu in aeroport.
Evident ca 4-5 zile la ski sau intr-o locatie mai rece sunt greu de acoperit cu varianta practicata de mine. Acolo, recomand si eu un troler mare. O varianta pentru 2 persoane ar putea fi 2 trolere de cabina + un singur troler mare pentru amandoi.
Calatoriile lungi (6-10 zile)
Aici ne referim clar la concediile clasice de aproximativ o saptamana. Acestea se indreapta clar spre troler-ul mare de cala. Dar si aici avem o problema. Pare simplu dar nu e.
Unele persoane tin sa ia chiar mai mult. De regula, troler-ul de cabina este inclus in pretul biletului. Unele persoane considera oportul sa ia un troler de cala si unul de cabina. Aceasta e deja o problema. Eu tin sa cred ca nu ai nevoie de asa multe lucruri intr-un sejur de 7-8 zile in Barcelona. Veti avea o problema. Mergand prin aeroport cu 2 troler-e va fi greu. Aveti ambele maini ocupate. Aeroporturile nu sunt locuri linistite ci mai ales aglomerate. Sfatul meu: EVITATI!
Se poate calatori si cu un troler de cabina si un rucsac chiar si pe o perioada de 7 zile. Am mai spus si mai sus. Se pot pune multe lucruri intr-un troler mic. Urmariti filmulete pe Youtube si vedeti cum se pot impacheta multe haine.
Categoria "diverse"
De-a lungul timpului, am mai identificat un tip de calatorie. Este un tip rar intalnit dar exista. Acest tip de calatorie se clasifica ca: calatoria de 1-2 ANI. Am intalnit-o frecvant pe ruta WizzAir Bucuresti - Dortmund si retur. Sunt persoane ce apartin de o anumite etnie.
In acest caz, se foloseste un bagaj special. Este un bagaj rar intalnit. Chiar si personalul din aeroporturi este fascinat de acest tip si e greu si pentru ei sa-l catalogheze. Nici ei nu stiu daca se poate lua in avion sau trebuie pus la cala avionului.
Poza e luata din alta sursa si e folosita doar ca exemplu. Realitatea e chiar mai dura!
Ma intreb totusi ... la ce rost zbori cu Low-cost daca platesti bagajul de 3 ori mai scump decat biletele? Nu era mai bine daca iti luai bilete la Lufthansa si aveai bagajul inclus?
Aceasta poza a fost din rubrica "ASA NU".
Cu speranta ca v-am fost de folos, va doresc concedii placute!
Abonați-vă la:
Postare comentarii
(
Atom
)
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu